• 30 lekcji
  • 100 godzin nauki
Pozostali wydawcy

Kurs Twój Pierwszy Dyżur

Cel edukacyjny

Przygotowanie do efektywnego przeprowadzenia diagnostyki różnicowej pacjentów, zgłaszających się z najczęściej występującymi objawami do szpitala, POZ, NPL i SOR.

Dla kogo

Dla lekarzy pracujących w szpitalach, POZ, NPL i SOR, lekarzy stażystów oraz studentów ostatnich lat kierunku lekarskiego

  • Kurs realizowany w 100% online!
  • 30 praktycznych lekcji omawiających postępowanie, wywiad, diagnostykę i leczenie pacjentów z najczęstszymi objawami, z którymi może zgłosić się pacjent.
  • Omówienie przypadków klinicznych ponad 500 pacjentów!
  • Stała opieka dydaktyczna – odpowiemy na każde Twoje pytanie!
Pierwszy zakup
6 miesięcy (185 dni) 166 zł m-c
 
999
Płatność jednorazowa za cały wybrany okres.
Płatność jednorazowa za cały wybrany okres.
Przedłużenie dostępu
12 miesięcy
1068 zł
89 / 1 m-c
6 miesięcy
714 zł
119 / 1 m-c
1 miesiąc
199 / 1 m-c
Zapisz się
  • 30 lekcji
  • 100 godzin nauki
  • Kurs realizowany w 100% online!
  • 30 praktycznych lekcji omawiających postępowanie, wywiad, diagnostykę i leczenie pacjentów z najczęstszymi objawami, z którymi może zgłosić się pacjent.
  • Omówienie przypadków klinicznych ponad 500 pacjentów!
  • Stała opieka dydaktyczna – odpowiemy na każde Twoje pytanie!

Dlaczego warto?

Naucz się lekarskiego rozumowania, zaczynając od pierwszego kontaktu z pacjentem i zadania kluczowych pytań, przez wybranie optymalnej metody diagnostyki aż po interpretacje wyników i zaplanowanie leczenia!

Nauka lekarskiego rozumowania

Praktyczny kurs stworzony przez lekarzy, którzy dzielą się własnym doświadczeniem klinicznym. Ucz się, zadawaj pytania i dyskutuj, aby poprawić swoje rozumowanie kliniczne.

Prawdziwe historie pacjentów

Poznaj ponad 500 przypadków pacjentów, którzy byli diagnozowani w warunkach SOR, NPL czy POZ. Ucz się na podstawie doświadczeń – sukcesów i błędów innych lekarzy.

Stała opieka dydaktyczna

Masz problem ze zrozumieniem materiału? Nasz zespół odpowie na wszystkie Twoje pytania i wątpliwości.

Jak działa kurs?

Zapisz się i uzyskaj dostęp do kursu na 6 miesięcy. Kurs zakłada pracę z gotowymi lekcjami, które możesz realizować we własnym tempie. Każda lekcja składa się z pytań zamkniętych, powtórki z pytaniami otwartymi oraz pracy z nowym materiałem w formie prezentacji online, pełnych grafik, filmów i przypisów.

Wersja DEMO

Już teraz możesz zajrzeć do Kursu, korzystając z wersji DEMO!

Kliknij w przycisk poniżej i zobacz, jak przedstawiona jest wiedza na Kursie Twój Pierwszy Dyżur!

PRZEJDŹ DO DEMO

Co zawiera kurs?

30 gotowych lekcji online / 100 godzin nauki

Kurs składa się z 30 prezentacji teoretycznych zbudowanych ze 150-200 slajdów. Zagadnienia zostały podzielone ze względu na objawy, ponieważ to właśnie z nimi zgłasza się pacjent. Rolą lekarza jest zadanie odpowiednich pytań i zaplanowanie określonego postępowania.

Praktyczna wiedza

Lekcje omawiające postępowanie, wywiad, diagnostykę i leczenie najczęstszych objawów, z którymi może zgłosić się pacjent.

Schematy rozumowania

Zamiast uczyć się skomplikowanych algorytmów postępowania, nauczysz się rozumować w taki sposób, aby podejmować najlepsze możliwe decyzje.

Pułapki i złote zasady

Na kursie znajdziesz dziesiątki praktycznych porad, które pozwolą Ci uniknąć niepotrzebnych błędów oraz znacznie przyspieszą proces diagnostyczny.

Program kursu

Kurs zakłada pracę z gotowymi lekcjami, które można realizować we własnym tempie.

Możesz stworzyć własny plan lekcji dostosowany do Twoich potrzeb i możliwości czasowych.

3 działy / 30 lekcji
1 lekcja = ok. 3 godziny nauki

Na początek przygody z kursem poprosimy Cię o rozwiązanie testu, złożonego z 50 pytań zamkniętych. Dzięki niemu zweryfikujesz swoją wiedzę i przygotowanie do pracy w zawodzie lekarza. Wynik testu początkowego pozwoli Ci zmierzyć postęp jakiego dokonasz po przerobieniu kursu i rozwiązaniu testu końcowego.

  • Dlaczego powstał Kurs Twój Pierwszy Dyżur i jakie są jego cele?
  • Co jest kluczowe w podejściu do pacjenta?
  • Na co uważać zbierając wywiad?
  • Błędy - dlaczego je popełniamy i jak wyciągać z nich wnioski?
  • Na czym faktycznie polega samodoskonalenie?
  • Czym jest stan nagły?
  • Rzeczywistość pracy w polskiej organizacji systemu ochrony zdrowia

  • Jak wygląda podejście do pacjenta w stanie ciężkim?
  • A - czy drogi oddechowe są drożne? Niepokojące objawy, najczęstsze przypadki, diagnostyka i postępowanie, najczęściej popełniane błędy
  • B - czy pacjent ma problem z oddychaniem? Interpretacja pulsoksymetrii, ocena różnych pacjentów, postępowanie
  • C - czy pacjent jest we wstrząsie? Czy ma zaburzenia rytmu serca? Wstrząs - czym jest, jak rozpoznać i jak leczyć? Kiedy zaburzenie rytmu serca zagraża życiu pacjenta? Jak je rozpoznać i leczyć?
  • D - czy pacjent ma hipoglikemię albo deficyt neurologiczny? Jak prawidłowo ocenić zaburzenia świadomości u pacjenta? Jak zbadać niedowłady?
  • Nagłe zatrzymanie krążenia (NZK) Jak je prawidłowo rozpoznać i skutecznie leczyć? Przypadki i rozwiązania.

  • Co i dla którego pacjenta? Czyli jak dobrać najlepsze badanie dla pacjenta i nie tracić czasu na zbędną diagnostykę.
  • Jakie nie wpaść w najczęstsze pułapki badań obrazowych?
  • Dlaczego współpraca z radiologiem ma znaczenie?
  • USG - kiedy warto po nie sięgnąć i na jakie pytania odpowiada? Analiza przypadków.
  • RTG - dlaczego coraz rzadziej po nie sięgamy a jeśli już - jak prawidłowo go używać? Analiza przypadków.
  • KT - dlaczego to bardzo dobre badanie i należy z niego korzystać? Kiedy wykonywać badanie z kontrastem a kiedy nie? Analiza przypadków.
  • Studium przypadków i wybór optymalnego badania obrazowego.

  • Ból jako objaw - jak go rozumieć i diagnozować zadając pacjentowi 7 krótkich pytań?
  • Farmakoterapia bólu: jakie leki wybrać w zależności od pacjenta - analiza przypadków.
  • Czym się kierować podczas leczenia bólu?
  • Ból w praktyce - studium przypadków.

  • Czy pomiar temperatury ma znaczenie?
  • Gorączka w zakażeniach układu oddechowego - zapalenie płuc, grypa i przeziębienie. Analiza przypadków.Gorączka w zakażeniach układu moczowego - ZUM i OOZN. Analiza przypadków.
  • Gorączka w infekcjach skóry i stawów - analiza przypadków.
  • Kiedy podejrzewać infekcyjne zapalenie wsierdzia?
  • Sepsa - jak ją rozpoznać i leczyć w 5 krokach?
  • Nieinfekcyjne przyczyny gorączki - analiza przypadków.

  • Dlaczego co czwarty pacjent z bólem brzucha wymaga przyjęcia do szpitala?
  • Jaki wpływ na wywiad, diagnostykę i postępowanie mają: lokalizacja, charakter, czas trwania i powtarzalność bólu?
  • Które pytania są kluczowe, a które… są stratą czasu?
  • Co może nam powiedzieć badanie brzucha? Palpacyjne, osłuchiwanie, per rectum - analiza przypadków.
  • Jakie kluczowe badania należy zlecić, aby prawidłowo diagnozować ból brzucha? Analiza przypadków.
  • Czym leczyć ból brzucha i co napisać na wypisie?

  • Perforacja przewodu pokarmowego - dlaczego objawy są tak różne? Czy RTG wystarczy do jej wykluczenia? Jak prawidłowo zaplanować diagnostykę? Analiza przypadków.
  • Ostre zapalenie trzustki - jak rozumieć kryteria rozpoznania OZT? Jak planować diagnostykę i nie wpaść w najczęstsze pułapki? Analiza przypadków.
  • Kamica żółciowa - jak odróżnić kolkę żółciową od ostrego zapalenia pęcherzyka? Którego pacjenta można wypisać do domu, a który musi trafić do szpitala? Jak interpretować wyniki diagnostyki? Analiza przypadków
  • Ostre zapalenie wyrostka robaczkowego - jak sprawnie i prawidłowo je rozpoznać, nie przedłużając diagnostyki? Analiza przypadków.
  • Ostre zapalenie uchyłków - u kogo należy wykonać badania obrazowe? Jak rozpoznać zapalenie powikłane? Co zalecić pacjentowi? Analiza przypadków.

  • Przepukliny - jak z nimi postępować i kiedy prosić o pomoc chirurga?
  • Niedrożność jelit - co należy wykluczyć podejrzewając niedrożność? Jak rozumieć objawy pacjenta i co należy zbadać by postawić rozpoznanie? Analiza przypadków.
  • Ostre niedokrwienie jelit - jakich objawów nie możesz przeoczyć i jak wybrać właściwą diagnostykę?
  • Ostry zespół aortalny - czy pacjent z pękniętym tętniakiem zgłosi się do lekarza? Jak go rozpoznać i potwierdzić pęknięcie? 
  • Nieżyt żołądkowo-jelitowy - jak nie wpaść pułapki podczas rozpoznawania nieżytu, u jakich pacjentów szczególnie uważać? Analiza przypadków.
  • kolka moczowodowa - jakie stany mogą się pod nią podszywać? Jakie 3 zadania spoczywają na lekarzu? Co gdy nie można uwidocznić złogu? Diagnostyka i postępowanie - analiza przypadków.
  • Skręt jądra / Przyczyny ginekologiczne - co każdy lekarz powinien o nich wiedzieć, jakie zadać pytania i zaplanować właściwą diagnostykę? Analiza przypadków.

  • 8 diagnoz, które musisz wykluczyć u pacjenta z bólem w klatce piersiowej
  • Co charakter bólu mówi o jego możliwej przyczynie? Jak podejść do pacjenta z bólem w klatce piersiowej? Analiza przypadków
  • OZW w praktyce - kompleksowe omówienie: od skutecznego wywiadu, przez konkretną diagnostykę, pułapki w EKG i właściwe rozpoznanie.

  • Zapalenie mięśnia sercowego  i osierdzia - czy można postawić jednoznaczne rozpoznanie?
  • Rozwarstwienie aorty - jak go nie przeoczyć, co powinno zwrócić uwagę lekarza, dlaczego nie należy polegać na RTG i jak zaplanować prawidłowe postępowanie? Analiza przypadków
  • Odma opłucnowa i perforacja przełyku - jak rozpoznać, diagnozować i leczyć?
  • Ostry stan w jamie brzusznej i powikłanie zapalenia płuc - dlaczego należy je wykluczyć?
  • Zatorowość płucna - jak zaplanować właściwą diagnostykę i nie tracić czasu na zbędne działanie?
  • Studium przypadków - strategia diagnostyczna wobec pacjenta z bólem w klatce piersiowej.

  • Czym jest duszność i z czego wynika? Jak zebrać precyzyjny wywiad? 
  • Na co zwrócić uwagę badając pacjenta z dusznością? Jak determinuje to postępowanie lekarza? Analiza przypadków. 
  • Jak zaplanować i interpretować diagnostykę tak, by sprawnie postawić rozpoznanie? Analiza przypadków.

  • Niewydolność serca - o co pytać pacjenta i jak odpowiedzi przełożyć na właściwe postępowanie? Które badania są lekarzowi niezbędne? Analiza przypadków.
  • Jak prawidłowo odróżnić niewydolność serca od zaostrzenia POChP, astmy i ARDS?
  • Zaostrzenie astmy - jak prawidłowo rozpoznać i wdrożyć leczenie? Analiza przypadków. 
  • Zaostrzenie POChP - o co pytać pacjenta, czego szukać w badaniu i o jakiej diagnostyce różnicowej nie można zapomnieć? Jaką diagnostykę należy przeprowadzić u każdego pacjenta? Analiza przypadków.
  • Zatorowość płucna - jakie pytania zadać pacjentowi? Która diagnostyka ma wartość interpretacyjną? Co każdy lekarz musi wiedzieć o jej leczeniu? Analiza przypadków.
  • Wysięk w jamie opłucnowej i rak płuca - kiedy o nich pomyśleć, i jak właściwie rozpoznać?

  • Skąd wiedzieć czy doszło do omdlenia? Co należy wykluczyć u każdego pacjenta po omdleniu? Jak odróżnić omdlenie od zasłabnięcia? Analiza przypadków.
  • Groźne przyczyny omdlenia - jak ich nie przeoczyć i aktywnie szukać?
  • Omdlenia niekardiogenne - krwawienia, infekcje, zatorowość i wzrost ciśnienia śródczaszkowego. Kiedy je podejrzewać, jak prawidłowo diagnozować? Analiza przypadków. 
  • Omdlenia kardiogenne - OZW, zaburzenia rytmu serca i wady serca. Kiedy je podejrzewać, jak prawidłowo diagnozować? Analiza przypadków.
  • Niegroźne przyczyny omdlenia - jak często można je rozpoznać? Co będzie czerwoną flagą? Jak nie wpaść w pułapki?

  • Badanie neurologiczne pacjenta - jak sprawnie je przeprowadzić, które elementy mają sens, a które nie, jak interpretować odchylenia i czego poszukiwać? Analiza przypadków.
  • Zaburzenia mowy i widzenia- z czego wynikają, jak je interpretować i jak na ich podstawie planować właściwe postępowanie?
  • Niedowład - czym jest w praktyce, jak sprawnie go zbadać, kiedy podejrzewać etiologię w OUN? Najczęstsze pułapki w diagnostyce. Analiza przypadków. 
  • Zaburzenia czucia i równowagi - na co zwrócić uwagę, jak należy je rozumieć i interpretować? Analiza przypadków.

  • Udar mózgu - podejście do pacjenta, zasady leczenia, szybka i standardowa ścieżka diagnostyczna - kompleksowe studium przypadków.
  • Udar mózgu a TIA - jaką ścieżkę diagnostyczną przyjąć podejrzewając TIA? 
  • Udar mózgu a hipertensja, hipotensja i porażenie Todda - jak się zachować i zaplanować leczenie?
  • Guz mózgu - kiedy go podejrzewać i jak go nie przeoczyć?
  • Stwardnienie rozsiane - u kogo należy je podejrzewać?
  • Choroby nerwów obwodowych: porażenie nerwu twarzowego, zespół Guillain-Barre, neuropatie - jak je rozpoznawać, o co pytać, co badać i jak leczyć? Studium przypadków.

  • Jak ocenić pacjenta splątanego? Podejście, wywiad, kluczowe pytania.
  • Majaczenie - jak rozpoznać i odróżnić je od otępienia?
  • Pacjenci majaczący i splątani - postępowanie. Studium przypadków
  • Pacjent nieprzytomny - jak do niego podejść i na co zwrócić uwagę? Analiza przypadków.

  • Zaburzenia świadomości a:
    • infekcje
    • hiperglikemia
    • hiponatremia ostra i przewlekła
    • odwodnienie
    • hiperkalcemia
    • mocznica
    • encefalopatia wątrobowa i nadciśnieniowa
    • choroby tarczycy i nadnerczy
    • rzucawka
  • Zatrucia - jak postępować z pacjentem, na jakie pułapki uważać, na które leki zwracać uwagę? Studium przypadków.
  • Zatrucie alkoholem - podejście do pacjenta, pułapki, prawidłowe postępowanie i diagnostyka

  • Strukturalne uszkodzenia OUN - co można zobaczyć w KT, jak przeprowadzić i interpretować badanie neurologiczne - studium przypadków
  • Drgawki - jak je rozumieć, jak podejść do pacjenta, na co zwrócić uwagę, o co pytać i o których pułapkach pamiętać? Analiza przypadków.
  • Jak znaleźć przyczynę zaburzeń świadomości? Pierwsze kroki, szczególne grupy pacjentów
  • Zaburzenia nagłe vs. stopniowo narastające vs. dynamicznie narastające - jak je rozumieć i rozpoznawać?
  • Jak kontrolować pobudzenie u pacjenta z zaburzeniami świadomości?

  • Podział bólów głowy ze względu na przyczynę, charakter, patomechanizm - jak je rozumieć?
  • Jak prawidłowo zdiagnozować przyczynę bólu głowy?
  • Neuroinfekcje - co powinno zwrócić uwagę lekarza, jak diagnozować i leczyć?
  • Krwotok podpajęczynówkowy - kiedy podejrzewać, jak diagnozować i leczyć by nie zabić pacjenta? Analiza przypadków. 
  • Rozwarstwienie tętnic dogłowowych oraz OZTS - co każdy lekarz wiedzieć powinien, kiedy podejrzewać i jak rozpoznawać?
  • Nadciśnienie śródczaszkowe - czy czas rozwoju bólu głowy ma znaczenie, kiedy wykonywać KT głowy, jak postępować gdy KT głowy nic nie wykazuje?
  • Ból pourazowy - dlaczego stosować kryteria kanadyjskie? Analiza przypadków.
  • Zapalenia nosa, zatok, jaskra i inne pozaczaszkowe przyczyny bólów głowy. 
  • Migrena, bóle napięciowe i idiopatyczne - kiedy i jak je rozpoznać, jak postępować?

  • Podejście do zawrotów głowy - z czego wynikają, jak je rozumieć i dlaczego dzielić ze względu na zmienność w czasie i czynnik wywołujący?
  • Pacjent z zawrotami głowy - jak przeprowadzić wywiad, o co pytać, na co zwrócić szczególną uwagę?
  • Niemijające, spontaniczne zawroty głowy - studium przypadków - analiza i postępowanie.
  • Niemijające, poekspozycyjne zawroty głowy - studium przypadków - analiza i postępowanie.
  • Napadowe, spontaniczne zawroty głowy - studium przypadków - analiza i postępowanie.
  • Napadowe, poekspozycyjne zawroty głowy - studium przypadków - analiza i postępowanie.
  • Leczenie pacjenta z zawrotami głowy - co każdy lekarz powinien wiedzieć?

  • Co charakter bólu mówi o możliwych przyczynach? Analiza przypadków.
  • Jakie deficyty neurologiczne są istotne w warunkach ostrodyżurowych? Zaburzenia zwieraczy, niedowład kończyn i zaburzenia czucia.
  • Jak objawia się infekcja okołokręgosłupowa, jak badać pacjenta i na co zwrócić uwagę?
  • Co lekarz powinien wiedzieć o nowotworach i złamaniach kręgosłupa i kiedy o nich myśleć?
  • Jakie są czerwone flagi bólu grzbietu? Studium przypadków.

  • Dlaczego nie podchodzić lekceważąco do pacjenta z bólem gardła i jakie diagnozy mogą go zabić, jeśli ich nie wykryjesz?
  • Jak ocenić pacjenta z niedrożnością dróg oddechowych i jak postępować?
  • Zapalenie nagłośni - u kogo podejrzewać, jak rozpoznać i jak leczyć?
  • Ropień zagardłowy - co jest dominującym objawem i dlaczego nie można zignorować kręczu szyi i gorączki?
  • Angina Ludwiga - dlaczego warto zbadać pacjenta, zanim odeśle się go do stomatologa?
  • Agranulocytoza - podejście do pacjenta po chemioterapii, czerwone flagi i prawidłowe postępowanie.
  • Angina - jak ją rozumieć, kiedy przepisać antybiotyk a kiedy pilnie skierować pacjenta do laryngologa?
  • Infekcje zębów - co lekarz powinien o nich wiedzieć i na co zwrócić uwagę?

  • Masywny krwotok - jak go ocenić, na które wyniki badań zwróci największa uwagę? Jak priorytetyzować postępowanie i zapewnić pacjentowi przeżycie?
  • Stopniowa utrata krwi - kiedy ją podejrzewać, jak podejść do pacjenta? Analiza przypadków.
  • Krwawienie z GOPP i DOPP - podejście do pacjenta, schemat rozumowania i analiza przypadków. 
  • Krwiomocz - jak go rozumieć, z czego może wynikać, o co zapytać pacjenta i co należy wykluczyć?
  • Krwioplucie - skąd wiedzieć, że mamy z nim do czynienia i jak postępować?
  • Krwawienie z nosa, krwawienie z dróg rodnych - jak postępować? Studium przypadków. 
  • Zaburzenia krzepnięcia - jak rozumieć je i łączyć z objawami prezentowanymi przez pacjenta, czego nie bagatelizować?
  • Przetaczanie krwi: KKCz, osocze, KKP - kiedy, komu i jak - w praktyce.

  • Jakie jest najczęściej przeoczone złamanie u pacjenta?
  • O co należy zapytać każdego pacjenta po urazie?
  • Uraz wysokoenergetyczny - jak go rozumieć, jak postępować i co należy wykonać u każdego pacjenta?
  • Urazy głowy - które badanie zastosować do jego oceny, jak stosować kryteria kanadyjskie, co robić gdy pacjent po urazie ma zaburzenia świadomości, 
  • Urazy kręgosłupa - jak wybierać właściwą diagnostykę obrazową - analiza przypadków.
  • Urazy klatki piersiowej i urazy brzucha - czerwone flagi, postępowanie, podejście do pacjenta - analiza przypadków. 
  • Urazy biodra i miednicy - kiedy zlecić KT a kiedy RTG, na kogo zwrócić szczególną uwagę? Analiza przypadków. 
  • Urazy kończyn - czy jeśli od urazu minęło już trochę czasu, to należy go zaopatrzyć? Jak postępować ze złamaniami i dobierać prawidłową diagnostykę obrazową?

  • Psychoza - skąd wiedzieć, że pacjent ma psychozę? O co zapytać bliskich pacjenta? Jak szukać przyczyn psychozy i jak je leczyć? Analiza przypadków. 
  • Zagrożenie samobójstwem - o co zapytać pacjenta z zaburzeniami psychicznymi? Jak ocenić ryzyko samobójstwa? Którego pacjenta można wypisać do domu? Analiza przypadków. 
  • Pobudzenie - jak poradzić sobie z agresywnym, pobudzonym pacjentem? Jak posługiwać się unieruchomieniem? Analiza przypadków. 
  • Alkohol - jak nie wpaść w pułapki badając pacjenta pod wpływem alkoholu? Czego nie wolno przeoczyć? Jak rozpoznać i leczyć alkoholowy zespół abstynencyjny? Jak bezpiecznie wypisać pacjenta ze szpitala?

  • Jak diagnozować i leczyć pacjentów geriatrycznych, którzy najczęściej zgłaszają się na ostry dyżur?
  • Na co zwrócić szczególną uwagę oceniając parametry życiowe pacjentów geriatrycznych?
  • Osłabienie i majaczenie u pacjenta geriatrycznego - co należy ustalić i czego poszukiwać, by postawić prawidłową diagnozę? Analiza przypadków. 
  • Upadek u pacjenta geriatrycznego - analiza przypadków.
  • Cichy zawał serca - o czym należy pamiętać badając pacjenta geriatrycznego?
  • Farmakoterapia pacjentów geriatrycznych - kiedy objawy pacjenta mogą wynikać ze stosowanych leków? Na jakie leki zwrócić szczególną uwagę?
  • “Pacjent niechciany” - jak zachować się w warunkach ostrodyżurowych i dlaczwego powinno się ufać bliskim pacjenta?

  • Uwarunkowania pracy w POZ, “wieczorynkach” i SOR - o czym należy pamiętać?
  • Pacjent z obrzękiem kończyn dolnych - jakie pytania należy zadać pacjentowi i jaka diagnostyka jest najistotniejsza?
  • Jednostronny obrzęk kończyn dolnych - analiza przypadków:
    • Zakrzepica kończyn dolnych - jak prawidłowo ją zdiagnozować i o czym nie można zapomnieć?
    • Infekcje, dna moczanowa i uraz jako przyczyny obrzęku kończyn dolnych.
  • Obustronny obrzęk kończyn dolnych - analiza przypadków: 
    • Niewydolność serca i nerek - kiedy o nich pomyśleć?
    • Powikłania polekowe
    • Ucisk na żyłę główną dolną
  • Zmiany skórne, które powinien znać każdy lekarz - jak je prawidłowo rozpoznać i leczyć? Róża, ropień, półpasiec, pokrzywka, grzybica, świerzb.
  • Obrzęk twarzy - skąd może się wziąć i co będzie czerwoną flagą, wymagającą natychmiastowego działania?

  • Kleszcz w skórze - jak zachować się, gdy zgłasza się pacjent z kleszczem? Czy i jak usunąć kleszcza, czy prowadzić diagnostykę, jakie leczenie zalecić? Co zrobić gdy po wdrożeniu leczenia, pacjent wraca z rumieniem i pokrzywką na skórze?
  • Rana kłuta - jak należy z nią postępować: oczyszczanie, opracowanie, zszycie, oraz szczepienie na tężec.
  • Użądlenie - kiedy myśleć o anafilaksji i jakie postępowanie wdrożyć ostrodyżurowo?
  • Ugryzienie - jakie pytania należy zadać pacjentowi pogryzionemu przez psa? Gdzie skierować pacjenta?
  • Wysokie ciśnienie - czy zastosowanie kaptoprilu ma sens? U jakiego pacjenta obniżać ciśnienie, o ile, a u kogo tego nie robić?
  • Hiperglikemia - czego poszukiwać u pacjentów z hiperglikemią? 
  • Ból oka - jakie są czerwone flagi w wywiadzie u pacjenta z bólem oka? Kiedy należy natychmiast wysłać go na dyżur okulistyczny? Zapalenie spojówek, jaskra, ciało obce, odwarstwienie siatkówki - analiza przypadków. 
  • Problem z uchem - ciało obce, utrata słuchu, ból i zapalenie - o co zapytać pacjenta, jak diagnozować i leczyć?

  • Dziecko w pomocy doraźnej - jak podejść do pacjenta? 
  • Gorączka u dziecka - dlaczego nie można jej bagatelizować? Jak łączyć wiek dziecka z możliwymi przyczynami? 
  • Kaszel u dziecka - jak rozumieć i interpretować, kiedy dziecko z kaszlem można wypisać do domu, a kiedy należy je przyjąć do szpitala?
  • Biegunka u dziecka - jak ustalić, czy dziecko jest w grupie groźnych powikłań zakażenia układu pokarmowego? Skąd wiedzieć czy wymaga hospitalizacji?
  • Migotanie przedsionków - co zrobić, gdy pacjent zgłasza się z “kołataniem serca”? O co spytać, co wykluczyć, jak diagnozować i postępować? Jak rozumieć i stosować kardiowersję oraz farmakoterapię w sposób skuteczny i bezpieczny? Analiza przypadków.

Na koniec przygody z kursem poprosimy Cię o rozwiązanie testu, złożonego z 50 pytań zamkniętych. Dzięki niemu zweryfikujesz swoją wiedzę poznaną na kursie, a także zauważysz postęp jaki dokonał się w Twoich umiejętnościach zawodowych. Jest to również warunek ukończenia kursu, uzyskania certyfikatu wraz punktami edukacyjnymi.

Krótkie podziękowanie od autorów kursu, certyfikat, mała niespodzianka i zaproszenie do podzielenia się opinią.

Pobierz program

Co zawiera kurs?

30 praktycznych lekcji omawiających postępowanie, wywiad, diagnostykę i leczenie najczęstszych objawów, z którymi może zgłosić się pacjent.

✅ Przypadki kliniczne ponad 500 pacjentów!

Stała opieka dydaktyczna online – odpowiedź na każde pytanie. Zawsze możesz liczyć na pomoc!

Certyfikat ukończenia kursu – 50 punktów edukacyjnych!

✅ Setki praktycznych porad sformułowanych w postaci złotych zasad postępowania.

Czego nie zawiera kurs?

✖️ Wiedzy z zakresu intensywnej terapii

✖️ Indeksu leków i ich dawkowania

✖️ Biblioteki zdjęć radiologicznych

✖️ Telemedycyny (konsultacji bieżących pacjentów)

Twórcy kursu

lek. Maurycy Biernat

Lekarz, Redaktor

Jestem specjalistą medycyny ratunkowej i obecnie pełnię funkcję zastępcy kierownika Szpitalnego Oddziału Ratunkowego. Od kilku lat nauczam medycyny ratunkowej studentów Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. W mojej pracy zwracam szczególną uwagę na sztukę zbierania wywiadu oraz na profilaktykę błędów medycznych. Staram się wprowadzać do praktyki lekarskiej standardy oparte na wiarygodnej literaturze i zweryfikowanych doniesieniach naukowych.

lek. Marcin Czekała

Lekarz, Redaktor

Jestem absolwentem Uniwersytetu Medycznego we Poznaniu, współtwórcą kanału Youtube „Najprościej Mówiąc”, a obecnie lekarzem w trakcie specjalizacji z medycyny ratunkowej. Zbieram doświadczenia z pracy ostrodyżurowej i wyciągam z nich użyteczne rozwiązania. Staram się dzielić nimi w przystępny sposób, wspierając innych w budowaniu własnych kompetencji.

lek. Jakub Olszewski

Lekarz, Redaktor

Jestem lekarzem w trakcie specjalizacji z medycyny ratunkowej. Do tej pory większość swojej kariery zawodowej spędziłem Oddziałach Ratunkowych i Pomocy Doraźnej, z których najciekawszymi przypadkami dzielę się na blogu. Uważam, że do rozwiązywania ostrodyżurowych zagadek kluczowa jest umiejętność działania multidyscyplinarnego, dlatego staram się rozwijać swoją wiedzę z każdej dziedziny medycyny.

Recenzje

Już ponad 1000 osób zrealizowało nasz kurs!

Poznaj recenzje naszych absolwentów!

Jak działają nasze kursy?

💻 Dostęp do portalu edukacyjnego

Kurs odbywa się online na platformie e-learningowej. Tam znajdziesz wszystkie materiały, lekcje, bazę pytań i społeczność kursantów.

Kurs zakłada pracę z gotowymi lekcjami, które można realizować we własnym tempie. Możesz stworzyć własny plan lekcji dostosowany do Twoich potrzeb i możliwości czasowych.

🔄 Przedłużanie dostępu do kursu

Zapisując się po raz pierwszy, możesz skorzystać z szeregu zniżek i atrakcyjnych promocji, a dostęp otrzymasz na 6 miesięcy (185 dni) od momentu zapisania się i opłacenia zamówienia.

Po zakończeniu kursu możesz przedłużyć do niego dostęp na 1, 6 lub 12 miesięcy.

Wszystkie promocje dotyczą tylko opłaty wstępnej (nie dotyczą opłaty za przedłużenie).

👨🏻‍🏫Opieka dydaktyczna

Masz problem ze zrozumieniem materiału? Masz wątpliwości co do aktualności przedstawionych treści? A może chcesz podzielić się swoim przypadkiem klinicznym pacjenta?

Na naszych kursach, dzięki społecznościowym narzędziom do komunikacji, odpowiadamy na wszelkie pytania i wątpliwości, a sugestie przekuwamy w aktualizację treści! W przypadku tradycyjnych podręczników nie ma takiej możliwości.

Każda dyskusja zostaje przypięta tam, gdzie zrodziło się pytanie – każda nowa osoba może czerpać wiedzę pozostawioną w tysiącach merytorycznych komentarzy!

Kupujesz raz, przedłużasz, kiedy chcesz

Możesz przedłużać dostęp do każdego z wcześniej wykupionych kursów.

Pierwszy zakup kursu

Aktywujesz kurs i otrzymujesz 6 miesięcy dostępu. Po zakupie zaczynasz dostęp, kiedy tylko chcesz.

  • Możliwość aplikowania zniżek
  • Płatność natychmiastowa lub w przeciągu 7 dni

Przedłużenie dostępu

Po pierwszym zakupie kursu możesz przedłużać do niego dostęp, kiedy chcesz i na ile miesięcy chcesz.

  • Możliwość przedłużania na 1/6/12 miesięcy
  • Stała aktualizacja materiałów i opieka dydaktyczna
  • Dostępy do wcześniejszych postępów i statystyk

Promocje

Zniżka dla kursantów Więcej niż LEK

Masz za sobą któryś z kursów Więcej niż LEK? Skorzystaj z 10% zniżki na Kurs Twój Pierwszy Dyżur!

Vouchery

Masz voucher? Możesz wykorzystać go na pierwszy zakup kursu!

Zniżki grupowe

10% dla grup 5-50 osób 15% dla grup 50-500 osób 20% dla grup powyżej 500 osób

Kurs Twój Pierwszy Dyżur realizowany 100% online

Praktyczna wiedza dla lekarzy na każdym etapie ścieżki zawodowej. Ucz się, poznawaj standardy i dyskutuj z innymi praktykami!

Pierwszy zakup
6 miesięcy (185 dni) 166 zł m-c
 
999
Płatność jednorazowa za cały wybrany okres.
Płatność jednorazowa za cały wybrany okres.
Zapisz się

Najczęściej zadawane pytania

To zależy od Ciebie. 🙂 Samodzielnie decydujesz, kiedy chcesz rozpocząć naukę – po opłaceniu zamówienia otrzymasz dostęp do kursu na 6 miesięcy (185 dni).

Dzięki możliwości ustawienia indywidualnego planu kursu możesz zacząć naukę, kiedy tego potrzebujesz. Możesz także dostosować tempo do swoich potrzeb i innych zobowiązań.

W razie potrzeby masz możliwość przedłużenia dostępu na okres 1/6/12 miesięcy w atrakcyjnej cenie.

Zakup kursu daje dostęp do wirtualnego pokoju nauki, na którym odbywa się kurs. Pozwala to na realizację lekcji, rozwiązywanie pytań otwartych oraz zamkniętych, prowadzenie dyskusji oraz tworzenia kolekcji ulubionych slajdów i pytań zamkniętych.

Dostęp do portalu przy pierwszym zakupie kursu trwa 6 miesięcy (185 dni) od momentu opłacenia zamówienia. Zapisy otwarte są przez cały rok, także naukę można rozpocząć w każdej chwili.

Od samego początku Twój Dyżur jest tworzony we współpracy z zespołem Więcej niż LEK, który zapewnia nam wsparcie od strony edukacyjnej, technologicznej i marketingowej. Dlatego też dostęp do Kursu Twój Pierwszy Dyżur można uzyskać zarówno przez Medyczny Portal Edukacyjny Więcej niż LEK, jak i oficjalną stronę inicjatywy Twój Dyżur. Sama nauka odbywa się bezpośrednio na Portalu Więcej niż LEK, w którym Zespół Twojego Dyżuru jest jednym z wydawców.

Nie, na kursie nie ma limitu miejsc.

Zapisując się na kurs po raz pierwszy, możesz skorzystać z licznych zniżek na pierwszy zakup kursu. Co więcej, jeśli posiadasz voucher zniżkowy Więcej niż LEK, możesz go wykorzystać, uzyskując zniżkę.

Jeżeli masz za sobą któryś z kursów prowadzonych przez Więcej niż LEK, możesz skorzystać z 10% zniżki na Kurs Twój Pierwszy Dyżur, która przysługuje wszystkim osobom, które ukończyły kiedykolwiek jeden z kursów Więcej niż LEK.

Jeśli chcesz zapisać się na kurs ze znajomymi, skorzystajcie ze zniżek grupowych:

Study Group – 10% dla grup 5-50 osób

Study Year – 15% dla grup 51-500 osób

Study Uni – 20% dla grup powyżej 500 osób.

Promocje nie dotyczą opłaty za miesięczne przedłużenie dostępu do kursu.

Szczegóły dot. zniżek znajdziesz w zakładce Promocje.

W trosce o przyszłe edycje kursów zniżki nie łączą się.

Kiedy kończy się dostęp do kursu, tracisz możliwość aktywnego korzystania z konta. Jednak wszystkie Twoje ustawienia, kolekcje i postępy zostają niezmienione, a dostęp możesz aktywować w każdej chwili, wykupując przedłużenie dostępu do kursu.

Możesz przedłużać dostęp do kursu, kiedy tylko chcesz, nawet po dłuższej przerwie. Oferujemy trzy warianty przedłużenia dostępu: na 1, 6 lub 12 miesięcy. Dłuższy okres przedłużenia dostępu to niższa cena za miesiąc. Po przedłużeniu zachowujesz wszystkie statystyki, notatki i postępy wypracowane na kursie.